На розгляд сесії міської ради виносяться проект рішення про внесення змін до Положення „Про оренду землі в м. Козятині”, в якому передбачено порядок встановлення розмірів орендної плати за землю.
проект
Аналіз
регуляторного впливу щодо змін розмірів відсотків від нормативної грошової оцінки землі, що застосовуються для обчислення орендної плати за оренду земельних ділянок на території м. Козятині
1. Визначення та аналіз проблем, які пропонуються розв'язати.
Порядок нарахування орендної плати за землю не змінювався з 2008 року. За цей період відбулось значне збільшення розміру мінімальної та середньомісячної заробітної плати, прожиткового мінімуму доходів громадян та відповідно збільшення рівня цін на товари та послуги. Тому виникла необхідність переглянути розмір ставок орендної плати за землю.
2. Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв'язана за допомогою ринкових механізмів.
Визначення розмірів відсотків від нормативної грошової оцінки землі повинно будуватися на принципі „однакового підходу” і порядок цього розрахунку має бути чітко визначеним.
3. Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв'язана за допомогою діючого регуляторного акта.
Проблема полягає у коригуванні нормативного документа, який встановив порядок нарахування орендної плати за користування земельними ділянками в залежності від розміру земельних ділянок та їх місця знаходження.
4. Очікувані результати.
Зміни до діючого Положення „Про оренду землі в м. Козятині” будуть стимулювати фізичних та юридичних осіб - орендарів земельних ділянок раціонально та ефективно використовувати землю; сприяти додатковим надходженням коштів до міського бюджету; створювати умови для розвитку підприємництва; створювати рівні, чітко визначені умови для різних категорій суб'єктів господарювання та розвитку підприємництва.
5. Альтернативні способи досягнення цілей.
Іншого способу досягнення цілей, як приведення окремих положень діючого Рішення у відповідність до Закону України „Про оренду землі” та врахування окремих пунктів Українського класифікатору форм власності на землю в цьому Рішенні, не існує.
6. Переваги обраного способу досягнення встановлених цілей.
Переваги обраного способу досягнення встановлених цілей полягають у тому, що досягнення цілей реалізується шляхом коригування Положення „Про оренду землі в м. Козятині” в установленому Законом порядку.
7. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акта.
Відповідно до статті 144 Конституції України рішення, прийняті органами місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законами, обов'язкові для виконання на відповідній території. Тобто, у разі прийняття міською радою рішення про внесення змін до Положення „Про оренду землі в м. Козятині”, воно буде обов'язковим для виконання відповідними виконавчими органами міської ради.
8. Обґрунтування досягнення цілей з найменшими витратами для суб'єктів господарювання, громадян та держави.
Положення „Про оренду землі в м. Козятині”, конкретизує порядок вирішення питань, пов'язаних з орендою земельних ділянок, орендною платою, тощо.
9. Оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта.
Впровадження в життя Положення „Про оренду землі в м. Козятині”, у разі його прийняття, не будуть потребувати коштів із міського бюджету.
10. Результативність регуляторного акта.
Запровадження регуляторного акта надасть можливість:
• 1. Ефективно використовувати земельні ділянки.
• 2. Здійснювати розрахунок орендної плати за землю.
• 3. Розширити функціональне використання землі та конкретизувати відповідно розміри відсотків від нормативної грошової оцінки землі до них.
Пеоріодичне відстеження результативності планується здійснити через рік після набуття чинності регуляторного акту.
11. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта.
Оскільки Положення „Про оренду землі в м. Козятині” приймається рішенням міської ради, контроль за його виконанням має здійснювати постійна комісія з питань регулювання земельних відносин, будівництва, приватизації та охорони довкілля.
2. Принципи встановлення розмірів орендної плати.
2.1 Розмір, умови і термін внесення орендної плати за землю встановлюється у договорі оренди між Орендодавцем і Орендарем відповідно до цього Положення та згідно з чинним законодавством України.
2.2 Розмір орендної плати за земельні ділянки встановлюється відповідно до класифікації видів цільового призначення згідно з грошовою оцінкою землі.
2.3 Річний розмір орендної плати залежно від класифікації виду цільового призначення земельної ділянки встановлюється у таких розмірах:
Класифікація видів цільового призначення Назва виду Розмір орендної плати по відношенню до нормативної грошової оцінки
Землі сільськогосподарського призначення Для ведення особистого селянського господарства 0,3%
Для індивідуального садівництва 0,1%
Для колективного садівництва 0,1%
Для городництва 0,3%
Землі житлової забудови Для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)
1%
Для колективного будівництва
Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку
Для будівництва і обслуговування будівель тимчасового проживання
Для будівництва індивідуальних гаражів 10%
Для колективного гаражного будівництва 3%
Для іншої житлової забудови 3%
Землі громадської забудови Для будівництва та обслуговування будівель органів державної влади та місцевого самоврядування
3%
Для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти
Для будівництва та обслуговування будівель закладів охорони здоров’я та соціальної допомоги
Для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій
Для будівництва та обслуговування будівель закладів культурно-просвітницького обслуговування
Для будівництва та обслуговування будівель екстериторіальних організацій та органів 3%
Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі
Земельна ділянка площею до 500кв.м - 8%
площею більше 500 кв.м - 6%
10 і більше робочих місць* - 5%
Для будівництва та обслуговування об’єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування
Для будівництва та обслуговування будівель кредитно-фінансових установ
Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури 4%
Для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального обслуговування 6%
10 і більше робочих місць* - 5%
Для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування
Для будівництва та обслуговування будівель громадської забудови
Для розміщення АЗС 12%
Землі рекреаційного призначення Для будівництва та обслуговування об’єктів фізичної культури і спорту
3%
Для індивідуального дачного будівництва
Для колективного дачного будівництва
Землі водного фонду Для експлуатації та догляду за смугами відведення 3%
Для рибогосподарських потреб 10%
Для культурно –оздоровчих потреб 4%
Землі промисловості Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов’язані з виробництвом
Земельна ділянки площею до 500кв.м - 5%
Площею 500кв.м до 1 га - 4%
Площею більшою 1га - 3%
Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (вироблення та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води 3%
Землі транспорту Для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту
3%
Для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства
Для розміщення та експлуатації об’єктів трубопровідного транспорту
Для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій
Для розміщення та експлуатації будівель і споруд іншого наземного транспорту
Землі зв’язку Земельні ділянки, надані під повітряні і кабельні телефонно-телеграфні лінії та супутникові засоби зв’язку
3%
Для розміщення та експлуатації будівель і споруд телекомунікацій
Для розміщення та експлуатації будівель і споруд об’єктів поштового зв’язку
Для розміщення та експлуатації інших технічних засобів зв’язку
Землі енергетики Для розміщення, будівництва і експлуатації та обслуговування об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій
3%
* Орендар має право на зменшення розміру орендної плати на поточний календарний рік, якщо станом на 1 січня поточного року він має згідно діючого законодавства зареєстрованих працівників, яким щомісячно протягом попереднього року нараховувалась та виплачувалась заробітна плата не нижче встановленого законом мінімуму. Для цього йому необхідно подати відповідне клопотання до міської ради та представити копії завірених в податковій інспекції звітів форми 1ДФ за попередній календарний рік.
2.3 Сплата орендної плати починається з моменту укладання договору оренди.
2.4 Розмір орендної плати зменшується на 10% у разі внесення її в повному обсязі за поточний рік до 1 лютого.
2.5 Несплата орендної плати терміном більше 3 місяців або самовільна зміна функції використання ділянки (її частини) є підставою для виставлення претензії щодо відшкодування упущеної вигоди і сплатою Орендарем штрафних санкцій, передбачених договором оренди та зверненням до суду щодо розірвання договору.
2.6 Розмір орендної плати може бути змінено на вимогу Орендодавця у разі зміни грошової оцінки земельної ділянки та у разі встановлення Верховною Радою України нових ставок земельного податку.
2.7 Орендар має право вимагати зменшення орендної плати у випадку виникнення форс мажорних обставин.
2.8 Рішення про зміну розміру орендної плати за земельну ділянку приймає Козятинська міська рада за поданням майнових ресурсів за погодженням з профільними комісіями міської ради.
2.9 Розрахункові ставки орендної плати підлягають коригуванню при встановленні Верховною Радою України нових ставок земельного податку та змін грошової оцінки земель м. Козятина. Ставки орендної плати підлягають щорічній індексації відповідно до офіційного коефіцієнту індексації грошової оцінки земель.
При зміні розміру орендної плати Орендодавець односторонньо письмово повідомляє Орендаря.
2.10 Зміни до договорів оренди вносить відповідний структурний підрозділ міської
Ради.
Начальник відділу майнових ресурсів М. Софіюк
Пропозиції та зауваження стосовно проекту просимо надати в відділ майнових ресурсів міської ради до 13.05.2011 року. Телефон для довідок 2-39-55.