Перейти до головного меню Перейти до основного вмісту Перейти до нижнього колонтитула

Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення Козятинської міської ради

Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення Козятинської міської ради

«Про обмеження перебування дітей віком до 18 років без супроводу батьків або осіб, що їх замінюють, у розважальних закладах, закладах дозвілля, громадського харчування, на вулицях та інших громадських місцях м. Козятина».

Проект рішення сесії Козятинської міської ради «Про обмеження перебування дітей віком до 18 років без супроводу батьків або осіб, що їх замінюють, у розважальних закладах, закладах дозвілля, громадського харчування, , на вулицях та інших громадських місцях м. Козятина» розроблений з метою зниження правопорушень з боку неповнолітніх, охорони життєдіяльності, підвищення ефективності профілактичного впливу на неповнолітніх, утвердження здорового способу життя у дитячому та молодіжному середовищі.

1.Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Молодь як соціально-демографічна група характеризується не лише віковими ознаками, але й специфікою соціального становлення, особливим місцем у структурі суспільства. Проте проблеми, пов’язані з бездуховністю, насильством, відсутністю змістовного дозвілля, що загострилися в останні роки, справили негативний вплив на підростаюче покоління.
На міському рівні відсутні нормативно-правові акти, які регулюють механізм контролю відповідних служб за перебуванням неповнолітніх у вечірній та нічний час, після 22.00 год., у закладах дозвілля, громадського харчування, комп’ютерних та інтерактивних клубах, розважальних закладах, на вулицях та в інших громадських місцях дітей віком до 18 років без супроводу батьків або осіб, що їх заміняють.
Відсутність законодавчо затверджених механізмів призвела до того, що на території м. Козятина прояви асоціальної поведінки серед неповнолітніх залишаються проблемою.
Відсутність механізму дієвого впливу міської влади на власників закладів дозвілля, громадського харчування, комп’ютерних та інтерактивних клубів, розважальних закладів щодо перебування дітей віком до 18 років в вищезазначених закладах, приводить до неконтрольованого перебування дітей у зазначених закладах та громадських містах та негативно впливає на розвиток та особливості вікової поведінки неповнолітніх.
Сьогодні у дітей та підлітків для змістовного проведення вільного часу можливостей небагато: інтернет-клуби, кафе та бари, дискотеки тощо. Серед наслідків, які виникають після частого відвідування подібних закладів є :
- пропуски занять без поважних причин та спізнення до загально-освітніх навчальних закладів;
- відсутність достатнього часу на підготовку домашніх завдань, що тягне за собою зниження рівня успішності навчання;
- погане харчування, так як гроші, які видають батьки на їжу, діти витрачають на інше;
- підлітки не лише витрачають свої кишенькові гроші, а й змушені шукати способи роздобути гроші часто майже кримінальні (дитяча злочинність) , інші негативні наслідки.
- прояви невмотивованої агресії до дорослих та однолітків;
Отже, викладена вище проблема зачіпає інтереси територіальної громади міста, а найголовніше підростаючого покоління м. Козятина.
Рішенням передбачається створення механізму контролю за перебуванням у нічний час після 22.00 у закладах дозвілля, громадського харчування, комп’ютерних та інтерактивних клубів, розважальних закладів, на вулицях та в інших громадських місцях дітей віком до 18 років без супроводу батьків або осіб, що їх заміняють.
2. Цілі державного регулювання

Основною метою регулювання даної проблеми є обмеження часу перебування дітей віком до 18 років без супроводу батьків або осіб, які їх замінюють, у закладах дозвілля, громадського харчування, розважальних закладах, дітям віком до 18 років на вулицях та інших громадських місцях м. Козятина у вечірній та нічний час (дітям до 14 років заборонено з’являтися без супроводу дорослих з 21 години, особам до 18 років - після 22 год.), а також посилити профілактику і протидію негативним проявам, злочинності та правопорушенням серед неповнолітніх та вплив на підвищення відповідальності батьків та інших дорослих за утримання, виховання, здоров'я і життя дітей.
Окрім того:
- контроль за діяльністю комп’ютерних клубів, дискотек, кафе та барів;
- сприяння створенню умов для повноцінного відпочинку дітей;
- популяризація змістовного дозвілля, здорового способу життя серед дітей та молоді;
- сприяти запобіганню дитячої бездоглядності та злочинності;
- зниження криміногенної ситуації в місті;
- посилення контролю за вихованням дітей, створення належних умов для всебічного розвитку особистості.

3. Визначення цілей державного регулювання.

Прийняття відповідного документу є координація зусиль відповідних служб у забезпеченні зниження правопорушень з боку неповнолітніх, охорони життєдіяльності, підвищення ефективності профілактичного впливу на неповнолітніх. Обраний спосіб забезпечує досягнення цілей місцевого регулювання та покращення ситуації у підлітковому середовищі міста.

4. Механізми та заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми.

Для впровадження даного регуляторного акта виконавчі органи пропонують здійснювати такі організаційні заходи як:
заборона перебування у нічний час після 22.00 години у закладах дозвілля, громадського харчування, комп’ютерних та інтерактивних клубах, розважальних закладах, на вулицях та в інших громадських місцях дітей віком до 18 років без супроводу батьків або осіб, що їх замінюють.

1. Заборонити особам віком до 18 років без супроводу батьків або осіб, які їх замінюють, перебувати у закладах дозвілля, громадського харчування, розважальних закладах, а також дітям до 14 років заборонено з’являтися без супроводу дорослих з 21 години, особам до 18 років - після 22 год. громадських місцях м. Козятина.
2. Козятинському МВ УМВС України у Вінницькій області притягувати до відповідальності батьків або осіб які їх замінюють, згідно ст.. 184 КУпАП за ухилення від виконання передбачених законодавством обов’язків щодо забезпечення необхідних умов життя, навчання та виховання неповнолітніх дітей.
3. Козятинському МВ УМВС України у Вінницькій області, службі у справах дітей Козятинської міської ради, соціальній службі для сім’ї, дітей та молоді систематично проводити цільові рейди з метою забезпечення виконання даного рішення.
4. Відділу освіти та фізичної культури Козятинської міської ради активізувати роз’яснювально-просвітницьку роботу з батьками та дітьми з питань правової освіти, підвищення правосвідомості підростаючого покоління, відповідальності батьків за виховання дітей, їх перебування без нагляду в закладах дозвілля, громадського харчування, розважальних закладах, на вулицях, в інших громадських місцях.
5. Козятинському МВ УМВС України у Вінницькій області активізувати роботу щодо виявлення та притягнення до адміністративної відповідальності неповнолітніх за паління, розпиття спиртних напоїв і появі у не тверезому стані в громадських місцях, продаж дітям спиртних напоїв і тютюнових виробів, доведення підлітків до стану алкогольного сп’яніння.
6. Адміністративній комісії при виконавчому комітеті Козятинської міської ради за результатами розгляду матеріалів перевірок, в яких зафіксовано факти продажу алкогольних напоїв і тютюнових виробів неповнолітнім, ініціювати питання щодо анулювання ліцензії суб’єктів господарювання на право роздрібної торгівлі перед регіональним управлінням департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації у Вінницькій області.

5. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Досягнення мети та цілей акту ґрунтується на високій мотивації батьків або осіб, які їх замінюють, а також суб’єктів господарювання стосовно виконання вимог акту, яка полягає у:
- простоті та доступності положень акту;
- простоті виконання вимог акту;
- врегулюванні прав і обов’язків суб’єктів господарювання, на яких поширюється даний акт;
- встановлення чіткого порядку контролю за виконанням даного акту.
Можлива шкода у разі настання очікуваних наслідків дії акту не прогнозується.

6. Очікувані результати від прийняття регуляторного акт

Прийняття рішення дозволить забезпечити відсутність неповнолітніх дітей до 14 років без супроводу дорослих з 21 години, а осіб до 18 років - після 22 год. у закладах дозвілля, громадського харчування, комп’ютерних та інтерактивних клубах, розважальних закладах, на вулицях та в інших громадських місцях м. Козятина, що забезпечить зниження правопорушень з боку неповнолітніх.

Показники результативності акта

Передбачається використання таких показників для визначення результативності регуляторного акта:
1. Кількість випадків недотримання основних положень регуляторного акту суб’єктами господарювання, на яких він розповсюджується;
2. Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та пересічних громадян міста з основних положень акта.
3. Кількості скарг від населення на хуліганські дії неповнолітніх.
4. Кількість злочинів серед неповнолітніх.
5. Кількість неповнолітніх, доставлених до правоохоронні органи за скоєння правопорушень.
6. Кількість складених адміністративних протоколів за статтями: 173, 178, 184 КУпАП

7. Обґрунтування строку дії регуляторного акта

Термін дії запропонованого регуляторного акта - необмежений, з можливістю внесення до нього змін.

8. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до набрання ним чинності на основі показників і даних, визначених під час проведення аналізу впливу регуляторного акта.
Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом аналізу статистичної інформації та проведення опитувань серед громадян і суб’єктів господарської діяльності шляхом анкетування та аналізу зауважень і пропозицій до регуляторного акта – через рік з дня набрання ним чинності.
Періодичні відстеження результативності регуляторного акта будуть здійснюватись з використанням вищенаведених методів одержання результатів відстеження результативності.
Зауваження та пропозиції приймаються впродовж місяця з дня опублікування за адресою: м. Козятин, вул. Леніна, 20, організаційний відділ міської ради (спеціаліст відділу по роботі ради Стецюк Л.Е.), довідки за тел. 2-48-16.

Міський голова О.Гвелесіані

Банер - Президент України
Банер - Урядовий портал
Банер - ВР України
Банер - Урядова телефонна "Гаряча лінія"
Банер - Асоціація міст України