Перейти до головного меню Перейти до основного вмісту Перейти до нижнього колонтитула

Новини

Всього переглядів: 49

Розвиток шкіл та освітньої системи в Україні та в Козятинській громаді, зокрема, однозначно потребує якісно нових змін. Адже хороша освіта – це не лише школа поруч, але й кваліфіковані педагоги, сучасні кабінети із новітньою матеріально-технічною базою, сучасні харчоблоки, вбиральні тощо.

Освітня реформа збіглася у часі з реформою децентралізації. Мета останньої – зробити так, щоб на місцях могли вирішувати ширше коло питань, щоб громади мали більше повноважень здійснювати політику, зокрема і у сфері освіти. Важливо, щоб громада розуміла: зміни в освіті відбуваються не тому, що так прописано у нормативній базі, а тому, що так потрібно для надання якісних освітніх послуг. Це той випадок, коли немає універсального і правильного рішення. У будь-якому випадку: чи оптимізують заклад, чи ні – це рішення буде неправильним для когось. Оптимізація – втрата роботи певними працівниками, неоптимізація – неотримання дітьми якісних освітніх послуг.

У законі чітко прописано, що мережу закладів для забезпечення якісних освітніх послуг формує засновник. Оптимізувати мережу освітніх закладів можна різними способами – пониженням ступеня навчального закладу, створенням окремих філій малокомплектних шкіл у складі більших, створенням опорного закладу. У Козятинській міській територіальній громаді оптимізація ніяким чином не торкнулася початкової та середньої школи, які залишились у кожному реорганізованому закладі.

Станом на 1 вересня у Козятинській громаді налічується 20 закладів освіти: 6 закладів дошкільної освіти; 4 заклади загальної середньої освіти (1-11 класи); 6 гімназій (1-9 класи); 1 опорний заклад – ліцей (1-11 класи); 2 загальноосвітніх навчально-виховних комплексів (ЗНВК №9 та ЗНВК ім. В.Підгорбунського), 1 філія (Іванковецька філія Козятинського ЗНВК №9).

Фактична наповнюваність класів – близько 20 учнів. У міських навчальних закладах – найбільше: 22-27 у кожному класі, а у сільських школах ситуація із наповнюваністю класів гірша: 7-13 учнів у кожному класі.

Проблема низької наповнюваності класів характерна, здебільшого, для сільських шкіл. Вона обумовлена тим, що у селах, на жаль, проживає менша частина молодих людей. А кошти державної освітньої субвенції розподіляються на утримання закладів освіти відповідно до кількості учнів. Тобто, чим нижча наповнюваність класів у школі, тим менше коштів для утримання виділяють із державного бюджету. Відтак, всі витрати покладаються на міський бюджет.

Варто зазначити, що за рахунок тих шкіл, у яких фактична наповнюваність класів більша, ніж 19, фінансуються школи, у яких ця цифра менша. Ці кошти можна використовувати ефективніше – збільшити кількість годин для вивчення певного предмету чи поповнити матеріально-технічну базу закладу (оновити харчоблоки, тематичні кабінети, спортивні зали та інше).

Зараз напрацьовується модель оптимізації освітніх закладів таким чином, щоб дітям було комфортно навчатися і щоб раціонально використати кошти. Наприклад, якщо фактична наповнюваність класів менша 10 учнів, то чи є розумно утримувати окремо будівлю школи та дошкільного навчального закладу? Якщо будівля школи дозволяє, то доцільно було б утворити один заклад, який би об’єднував два освітніх. Така реорганізація і була здійснена: Кордишівський та Махаринецький заклади дошкільної освіти реорганізували шляхом приєднання відповідно до Кордишівської гімназії та Махаринецької гімназії.

Ба більше, раціональніше і дешевше довозити учнів старших класів до ближніх більших шкіл, що і було досягнуто наступним чином: ЗНВК №6, Сестринівський ЗНВК, Флоріанівський ЗНВК, Махаринецька школа, Пиковецький ЗНВК стали гімназіями, Козятинську ліцей-школу реорганізовано в опорний заклад Ліцей.

Наголошуємо: жодних дій щодо закриття навчальних закладів на теренах Козятинської громади не відбувалось і не може буди, позаяк, першочерговим завданням міської влади є якісна освіта.

- Незалежно від того, де вчиться дитина – чи у міській, чи у сільській школі – усі повинні отримати однаково якісну освіту, – наголосила Козятинський міський голова Тетяна Єрмолаєва. – Саме тому в усіх школах ми повинні створити умови для такого рівня освіти – це є мета і остаточна ціль Стратегії розвитку, що наразі розробляється у кожному закладі освіти нашої громади.

Банер - Президент України
Банер - Урядовий портал
Банер - ВР України
Банер - Урядова телефонна "Гаряча лінія"
Банер - Асоціація міст України