І до такого плачевного стану комунальне підприємство дійшло менше ніж за два роки (створене рішенням сесії міської ради 7 скликання від 19 березня 2019 року).
Основними видами діяльності, згідно статуту підприємства, є (цитата): «управління нерухомим майном за винагороду або на основі контракту, комплексне обслуговування об’єктів, інші види діяльності з прибирання, вантажний автомобільний транспорт, каналізація, відведення та очищення стічних вод, збирання відходів, оброблення та видалення безпечних відходів, будівництво доріг та автострад».
Однак, наразі основним джерелом надходжень підприємства є плата за утримання будинків, споруд та прибудинкової території. На сьогоднішній день комунальне підприємство «Управляюча компанія», за результатами конкурсу, призначена управителем 115 багатоквартирних будинків, переважну більшість яких становлять одноповерхові. Проте, і з цим обсягом робіт «Управляюча компанія» справляється в недостатньому обсязі, і, як наслідок, має значне зростання дебіторської заборгованості по сплаті за послуги з управління житловими будинками. Якщо станом на 1 січня 2020 року заборгованість населення за надання послуги перед підприємством складала 49,3 тис.грн., то уже 1 грудня 2020 року ця цифра зросла у 17 разів (!) і складає 824,9 тис.грн.
За діючим законодавством, невиконання зобов’язань з оплати житлово-комунальних послуг є підставою для звернення виконавця послуг до суду із позовом про стягнення суми заборгованості зі споживача. Однак, претензійно-позовна робота, яку проводило КП «Управляюча компанія» охоплювала малу кількість боржників та була неефективною.
Разом із тим, підприємством не проводиться достатня робота для вирішення проблеми з виплатою заробітної плати працівникам, сплати заборгованості по податках, пошук додаткових джерел доходу щодо інших видів діяльності.
Дана ситуація, а також відсутність додаткових джерел доходу призвели до заборгованості у тому числі (ба навіть у першу чергу!) із виплати заробітної плати. На даний час, заборгованість по зарплаті складає 616,6 тис.грн. та інша заборгованість становить 153,6 тис.грн.
Протягом 2020 року Козятинською міською радою, як засновником підприємства, виділено 1730 тис. грн. для надання фінансової допомоги комунальному підприємству «Управляюча компанія» з метою погашення заборгованості з виплати заробітної плати працівникам. На нещодавній 2 позачерговій сесії міської ради вже 8 скликання, що відбулася 11 грудня, депутати ухвалили рішення про спрямування ще півмільйона гривень на погашення заробітної плати та нарахування на оплату праці КП «Управляюча компанія» і ще 292 тисячі гривень зі спеціального фонду на оплату виконаних робіт.
Діяльність КП «Управляюча компанія» має бути спрямована на покращення якості надання послуг, на розвиток підприємства для надання нових послуг та виконання нових робіт. Підприємство повинно ефективно та раціонально використовувати фінансові ресурси.
На жаль, теперішній вкрай негативний фінансовий стан підприємства свідчить про протилежне – про неякісне виконання чи навіть невиконання власних обов’язків, покладених на «Управляючу компанію» засновником – Козятинською міською радою.
Поруч з тим, наразі складне фінансове становище підприємства унеможливлює надання послуги з утримання багатоквартирних будинків у повному обсязі та належної якості. Саме тому усім власникам (співвласникам) будинку (приватного, малоквартирного і багатоквартирного), відповідно до Закону України від 10.06.2018 року № 417-VIII «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», потрібно обрати форму управління будинком: управління співвласниками (управління багатоквартирним будинком зборами співвласників) чи створення ОСББ (об’єднання співвласників багатоквартирного будинку).
За додатковою інформацією можна звертатися в управління житлово-комунального господарства міської ради: вул. Грушевського, 23 каб.13, тел. 2-02-08.