Новини

Всього переглядів: 12

Останнім часом почастішали історії, коли люди купували техніку в великих торгових мережах, а потім стикалися з масою проблем – то гаджет виявився краденим, то в ньому не працювала половина функцій. Представники рітейлу далеко не завжди згодні поміняти товар, відремонтувати його або виплатити компенсацію. Чи часто українцям продають гаджети неналежної якості, що робити, якщо така ситуація все ж сталася і як захистити себе від подібного?

Що робити, якщо куплений товар виявився зіпсованим

Контролює ці процеси в країні Державна служба України з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів, а головний документ, який повинен забезпечити українцям покупку якісного товару – це закон "Про захист прав споживачів".

Перше, що може зробити покупець, коли виявляє, що придбав неякісний товар – це звернутися до магазина і попросити обміняти пристрій на аналогічний, тільки без вад.

Найлегшим способом вирішити проблему є обмін або повернення товару протягом 14 днів. Важливо пам'ятати, що при виявленні вади в придбаному товарі Законом пропонуються такі варіанти вирішення проблеми: відповідне зменшення ціни, безоплатне усунення недоліків товару в розумний строк, відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

Щоправда, іноді візит до магазина і спілкування з персоналом не дає потрібного результату. В такому випадку юристи радять звернутися з письмовою претензією, вказавши реквізити адресата і відправника, найменування, ціну і дату придбання товару, а також опис того, в чому полягають недоліки товару і бажане рішення проблеми.

Таку претензію необхідно вручити навмисне, поставивши відмітку про отримання на своєму екземплярі, або відправити засобами поштового зв'язку, цінним листом з повідомленням. У разі ігнорування/відмови в задоволенні цієї претензії необхідно звертатися зі скаргою до Державної служби України з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів.

Необхідно взяти за основне правило купувати товари тільки в перевірених магазинах і ретельно оглядати їх на місці, бажано – не "з рук" консультанта, щоб точно переконатися, що з гаджетом все в порядку і працює він справно. Якщо ж неприємна ситуація все ж сталася, не варто забувати про гарантійні зобов'язання продавця.

 "Якщо все ж сталася прикра ситуація, варто звернутися до статті 7 ЗУ "Про права споживачів", де чітко вказані гарантійні зобов'язання продавця залежно від виду товару, який ви купуєте. Тобто, протягом усього зазначеного терміну гарантії товар повинен нормально працювати і використовуватися. Гарантійні терміни завжди вказуються в паспорті продукції, на етикетці або будь-який інший супровідній документації. Якщо поломка товару відбувається ще до закінчення терміну гарантії, виробник, продавець або сервісний центр зобов'язані безкоштовно відремонтувати браковану річ, а в разі неможливості усунення поломки замінити її на нову".

Юрист відзначає, що покупцям потрібно запам'ятати головні правила для обміну товару:

  •  - повернути, обміняти або відремонтувати неякісний товар можна тільки при наявності чека, тому не варто викидати його як мінімум два тижні з дня покупки;
  •  - товар потрібно правильно експлуатувати, адже в разі, коли псування товару сталася через порушення правил використання або зберігання, організувати повернення буде набагато складніше.

Навіть дотримуючись усіх правил покупці не захищені від того, що продавці можуть не визнавати свою провину в тому, що товар виявився несправним, а просто звинуватять покупця і відмовляться міняти або ремонтувати товар.

Спостерігається така практика, що продавці можуть спекулювати порушеннями правил використання, наприклад, якщо поломка сталася через день-два після покупки, часто керівництва магазину може винести "вирок" повної вини покупця в поломці. Відмовити в експертизі в разі заяви, що товар неякісний, ні виробник, ні реалізатор не мають права. А довести або спростувати результати експертизи можна, вже звернувшись до суду. У разі, якщо ви доводите на місці, що товар має дефект або відвертий брак, його повинні замінити негайно. У тому випадку, якщо цього товару немає в наявності, заміна повинна бути здійснена протягом 60 днів з моменту подачі заяви від покупця.

Щоб звернутися до суду, потрібно зібрати всі документи, які підтверджують, що куплений вами товар виявився зіпсованим, а в магазині відмовилися будь-яким чином на це реагувати. Подаючи такий позов, споживач може бути цілком спокійним, тому що навіть судовий збір з нього не зніматиметься.

Необхідно зібрати документи, що підтверджують порушення прав, в тому числі, екземпляр претензії з відмовою виконати ваші вимоги, квитанції, чеки, накладні, гарантію тощо. Варто відзначити, що під час розгляду такої категорії справ судовий збір з споживача не стягується.

Щоправда, звертатися до суду з такими справами українці не поспішають. В більшості випадків так відбувається просто через те, що українці не знають своїх прав.

Судова практика показує, що з цього питання до суду звертається невелика кількість людей, а часто основною причиною є два фактори, перший з яких, незначна сума покупки, а друга – відсутність знань своїх прав, як споживача.

Нагадаємо, що отримати безоплатну правову консультацію Ви можете звернувшись до Козятинського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, який працює з понеділка по п'ятницю з 09-00 до 18-00,  за адресою: Вінницька обл., м. Козятин, пров. Кондрацького, 1 А тел. (04342) 2-00-17, 2-02-07.     

Єдиний всеукраїнський телефонний номер 0-800-213-103 (цілодобово та безкоштовно у межах України зі стаціонарних та мобільних телефонів).