Життя Інклюзивно-ресурсного не зупиняється ні на мить. Пандемія вносить в нього лише корективі, дещо обмеження, але водночас вчить пристосовуватись, навчатись і працювати в нових, тепер уже в звичних, умовах.
З метою надання методичної допомоги фахівці КУ «Інклюзивно-ресурсний центр Козятинської міської ради Вінницької області» провели низку заходів в рамках інтенсивну «Інклюзія – від теорії до практики».
Так, днями відбувся навчальний вебінар для заступників директорів з навчально-виховної роботи, вчителів та асистентів вчителів інклюзивних класів. Лекторами були Молошнюк Людмила Василівна – методист відділу «Ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти» ВАНО та Чопик Леся Іванівна старший викладач кафедри психології ВАНО.
Під час зустрічі слухачі отримали вичерпну інформацію про роботу команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, складання індивідуальної програми розвитку, детально (на прикладах) розглянули питання модифікації та адаптації освітніх програм. Значну увагу було приділено ефективності спільної роботи вчителя та асистента вчителя під час освітнього процесу, специфіку їх роботи під час дистанційного навчання, функції асистента вчителя та асистента дитини.
Продовжився цикл навчальних вебінарів новим вебінаром. Аудиторію слухачів склали фахівці ІРЦ, методисти ЗДО, вихователі та асистенти вихователів інклюзивних груп. Під час зустрічі учасники вебінару отримали детальну інформацію про організацію ефективної співпраці вихователя та асистента вихователя, роботу команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, складання індивідуальної програми розвитку та індивідуального навчального плану тощо. Значну увагу було приділено оформленню документації та особливостям роботи з дітьми ООП.
Заключною зустріччю в рамках інтенсивну був вебінар для вихователів та асистентів вихователів інклюзивних груп ЗДО на тему: «Комплексний підхід щодо організації роботи з дітьми з РАС в дошкільному закладі освіти».
Зустріч підготували та провели фахівці КУ «Інклюзивно-ресурсний центр Козятинської міської ради Вінницької області» за попереднім запитом.
У заході взяли участь близько 30 працівників дошкільних закладів, серед яких були вихователі-методисти, асистенти вихователів та вихователі, що безпосередньо працюють з дітьми з особливими освітніми потребам.
Тема вебінару була визначена, як відповідь на запитання педагогів, які працюють в інклюзивних групах з дітьми з РАС. Корисна і цікава інформація, мозковий штурм і рефлексія надали змогу ефективно розібратись з особливостями розвитку і поведінки дітей з РАС. Також, обговорили способи мотивації таких дітей до навчання, взаємодії та спілкування. Завдяки активності учасників вдалося обмінятись досвідом і думками, щодо комплексного впливу на розвиток дітей з особливими освітніми потребами.
Отже, карантин не є перешкодою для професійного зростання педагогів.