Перейти до головного меню Перейти до основного вмісту Перейти до нижнього колонтитула

№ 590 Про створення умов для навчання і виховання дітей з особливими потребами

Рік: 
2012

КОЗЯТИНСЬКА МІСЬКА РАДА ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

14.09.2012 р. № 590-VІ 21 сесія 6 скликання

Про створення умов для навчання і виховання дітей з особливими потребами

Заслухавши інформацію начальника управління освіти та спорту Білянець О.А. «Про створення умов для навчання і виховання дітей з особливими потребами», керуючись ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою належної реалізації прав на освіту дітей з вадами психофізичного розвитку, міська рада

В И Р І Ш И Л А :

1. Інформацію начальника управління освіти та спорту Білянець О.А. взяти до відома.
2. Управлінню освіти та спорту (О.Білянець):
2.1. Вивчити питання щодо можливості розширення в ДНЗ мережі груп компенсаційного типу для дітей з вадами мовлення (до 01.10.2012 року).
2.2. При формуванні бюджетного запиту передбачити кошти на створення безбар'єрного середовища для дітей з вадами опорно-рухового апарату.
2.3. Активізувати роботу із запровадження інклюзивної освіти в загальноосвітніх закладах міста.
3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з гуманітарних питань та соціального захисту населення (І. Грубеляс).

Міський голова Гвелесіані О.Г.

Діяльність загальноосвітніх навчальних закладів міста
з питань забезпечення прав на освіту дітей з особливими потребами

Останнім часом спостерігається зростання кількості дітей з вадами психофізичного розвитку та дітей-інвалідів. Це явище обумовлене комплексом різних факторів: дестабілізацією умов життя, обмеженістю заходів соціального захисту населення, екологічним неблагополуччям, стресовими впливами тощо.
Значно посилюється необхідність психолого-педагогічної та медико-соціальної допомоги дітям з проблемами розвитку, поведінки, а також супроводу їх навчання та виховання. Розробляються нові організаційні форми роботи з такими дітьми, виявляються потенційні здібності до навчальної діяльності, досліджуються можливості інтеграції дітей з особливими потребами у соціальний простір.
На даний момент у місті нараховується 4797 дітей віком до 18 років, з них 2675 – діти шкільного віку, 2122 – діти дошкільного віку. 443 дитини мають порушення психофізичного розвитку.
Із загальної кількості дітей з ПФВ 33 дитини дошкільного віку та 209 дітей шкільного віку мають вади зору; 1 дитина дошкільного віку та 12 дітей шкільного віку – порушення слуху; 4 дитини дошкільного віку та 36 дітей шкільного віку з порушеннями опорно-рухового апарату; 58 дітей дошкільного віку та 35 дітей шкільного віку з вадами мовлення; 2 дітей з раннім дитячим аутизмом; 2 дитини дошкільного віку та 4 дитини шкільного віку з затримкою психічного розвитку; 24 дитини шкільного віку з легкою розумовою відсталістю; 2 дітей дошкільного віку та 21 дитина шкільного віку з порушеннями психічного розвитку з нормою інтелекту.
Аналіз кількості дітей з порушеннями психофізичного розвитку ми спостерігаємо збільшення кількості дітей з вадами зору та мовленнєвими дефектами. Дуже прикрим є факт збільшення кількості дітей дошкільного та шкільного віку з неврологічними захворюваннями.
У системі дошкільної освіти дитина з порушеннями мовлення може одержувати допомогу у спеціальних логопедичних групах. У ці групи приймаються діти із первинно порушеним мовленням і збереженим слухом та інтелектом. Тривалість перебування у цих групах визначається відповідно до якості мовленнєвого порушення дитини. Основною метою логопедичної групи є корекція мовленнєвих порушень у дітей та повноцінна підготовка їх до навчання у загальноосвітній школі.
В дитячому навчальному закладі № 1 працює логопедична група та 2 групи для дітей з вадами зору (5-й та 6-й рік життя). В садочку обладнаний логопедичний кабінет та кабінет тифлопедагога, а також ортоптичний кабінет, для проведення апаратного лікування дітей, що мають порушення зору.
При управлінні освіти та спорту Козятинської міської ради функціонує логопедичний пункт, який обслуговує дітей з порушеннями мовлення шкільного та дошкільного віку.
Вивчаючи інформацію про можливості подальшого виховання і навчання дітей з порушеннями психофізичного розвитку дошкільного та шкільного віку, виникає потреба в створенні інклюзивних класів та груп для дітей з затримкою психічного розвитку церебрально-органічного походження.
Суспільство складається з різних категорій маленьких громадян, певна частина з яких має проблеми у розвитку. І, на жаль, характерною рисою сьогодення є тенденція до зростання кількості дітей, які потребують соціальної адаптації, корекційно-реабілітаційної допомоги.
Запровадження інтегрованого навчання в загальноосвітніх навчальних закладах передбачає безбар’єрне навчальне середовище, адаптовані навчальні програми та плани, розроблені та опрацьовані методи та форми навчання. Особливістю такого навчального закладу повинно бути залучення батьків до співпраці з фахівцями для надання спеціальних послуг відповідно до різних освітніх потреб дітей. Школа з інклюзивною формою навчання – це заклад освіти, відкритий для всіх дітей, незалежно від їхніх фізичних, інтелектуальних, соціальних чи інших особливостей.
У 2011-2012 н. р. для 18 дітей з різними порушеннями психофізичного розвитку була організована індивідуальна форма навчання в ЗНЗ міста. Учні займалися як за програмами загальноосвітньої школи, так і за програмами спеціальної загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів для розумово відсталих дітей. 2 дітей з порушеннями опорно-рухового апарату відвідували дитяче відділення трудової та професійної соціально-психологічної реабілітації особливих дітей Козятинської філії Вінницького обласного центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів «Промінь». Існує потреба у створенні оптимальних умов для навчання цієї категорії дітей: відповідні педагогічні кадри (сурдопедагог та корекційний педагог) та необхідні навчально-методичні і наочно-дидактичні посібники та індивідуальні технічні засоби навчання.

Начальник управління освіти та спорту О.Білянець

Банер - Президент України
Банер - Урядовий портал
Банер - ВР України
Банер - Урядова телефонна "Гаряча лінія"
Банер - Асоціація міст України