Перейти до головного меню Перейти до основного вмісту Перейти до нижнього колонтитула

№ 483 Про розгляд протесту Козятинського міжрайпрокурора № 1511 від 03.04.2012 р. на рішення 12 сесії 6 скл,

Рік: 
2012

КОЗЯТИНСЬКА МІСЬКА РАДА ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

27.04.2012 р. № 483-VІ 17 сесія 6 скликання

Про розгляд протесту Козятинського міжрайпрокурора № 1511 від 03.04.2012 р. на рішення 12 сесії 6 скликання Козятинської міської ради № 349-V1 від 16.12.2011 р. „Про внесення змін в рішення 11 сесії 6 скликання № 296-1V від 18.11.2011 року „Про структуру виконавчих органів міської ради, загальну чисельність апарату ради та її виконавчих органів”.

До Козятинської міської ради надійшов протест Козятинського міжрайпрокурора на рішення 12 сесії 6 скликання Козятинської міської ради № 349-V1 від 16.12.2011 р. „Про внесення змін в рішення 11 сесії 6 скликання № 296-1V від 18.11.2011 року „Про структуру виконавчих органів міської ради, загальну чисельність апарату ради та її виконавчих органів”.
Прокурор вважає, що вказане рішення Козятинської міської ради є незаконним і підлягає скасуванню з таких підстав:
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 15 Закону України „Про доступ до публічної інформації” проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.
Відповідно до частини 14 ст. 46 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради з урахуванням вимог Закону України „Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності”.
В обгрунтування протесту прокурор посилається на частини 1,3 ст. 24 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” в яких правовий статус місцевого самоврядування в Україні визначається Конституцією України, цим та іншими законами, які не повинні суперечити положенням цього Закону. Органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим – також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Прокурор стверджує, що, як вбачається з матеріалів перевірки, в порушення частини 3 ст. 15 Закону України „Про доступ до публічної інформації” проект рішення 12 сесії 6 скликання від 16.12.2011 р. № 349 – V1 не було оприлюднено за 20 робочих днів до дати розгляду.
Крім того, вказане рішення прийнято також з порушеннями вимог частини 14 ст. 46, частин 1,3 ст. 24 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, пунктів 4,9 ст. 12, пункту 1 ст. 19, пунктів 6,15 ст. 20 Регламенту роботи Козятинської міської ради шостого скликання. Посилаючись на наведене, прокурор просить скасувати рішення Козятинської міської ради № 349-V1 від 16.12.2011 р. „Про внесення змін в рішення 11 сесії 6 скликання № 296-1V від 18.11.2011 року „Про структуру виконавчих органів міської ради, загальну чисельність апарату ради та її виконавчих органів”.
Розглянувши протест Козятинського міжрайпрокурора, Козятинська міська рада визначає, що він не підлягає задоволенню.
Відповідно до підпункту 2 частини 1 ст. 15 Закону України Закону України „Про доступ до публічної інформації” розпорядники інформації зобов’язані оприлюднювати нормативно-правові акти, акти індивідуальної дії (крім внутрішньо організаційних) і т. д. Рішення міської ради № 349-V1 від 16.12.2011 р. „Про внесення змін в рішення 11 сесії 6 скликання № 296-1V від 18.11.2011 року „Про структуру виконавчих органів міської ради, загальну чисельність апарату ради та її виконавчих органів” відноситься до внутрішньо організаційних питань ради і такий проект рішення не підлягає оприлюдненню. Міська рада виходячи з принципу організаційної та матеріально-фінансової самостійності в межах повноважень визначених в ст. 26 Закону „Про місцеве самоврядування в Україні”, виключно на пленарних засіданнях вирішує питання затвердження структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів, витрат на їх утримання.
В частині 4 ст. 9 Регламенту зазначається, що для розгляду невідкладних питань чи надзвичайних ситуацій скликається позачергова сесія ради. Пропозиція і обгрунтування щодо необхідності скликання позачергової сесії подаються в письмовій формі міському голові з переліком питань, що пропонуються до розгляду. На позачергову сесію міської ради 16 грудня 2011 року виносилось два питання: „Про внесення змін до міського бюджету 2011 року” і „Про внесення змін в рішення 11 сесії 6 скликання № 296-1V від 18.11.2011 року „Про структуру виконавчих органів міської ради, загальну чисельність апарату ради та її виконавчих органів”.
З проектом рішення та письмовою пропозицією про включення в порядок денний позачергової сесії питання „Про внесення змін в рішення 11 сесії 6 скликання № 296-1V від 18.11.2011 року „Про структуру виконавчих органів міської ради, загальну чисельність апарату ради та її виконавчих органів” звернувся до голів постійних комісій голова фракції „Фронт змін” Пузир О.Д. Останній обґрунтував свою пропозицію тим, що до прийняття бюджету на 2012 рік, обрахування витрат на утримання апарату необхідно внести зміни в структуру виконавчих органів та її загальну чисельність. Дане питання відповідно до вимог пункту 3 ст. 11 Регламенту попередньо, 12 грудня 2011 року, було розглянуто на засіданні постійних комісій, які рекомендували міському голові включити його в порядок денний позачергової сесії. Згідно ст. 28 Регламенту перед проведенням позачергової сесія була проведена погоджувальна рада, на якій були узгоджені пропозиції і рекомендації з питань, що передбачались винести на позачергову сесію.
Частиною 3 ст. 15 Закону України „Про доступ до публічної інформації” не передбачено винятків з вимоги оприлюднення проектів актів за 20 робочих днів. Водночас, відхилення від 20-денного строку можливе, але виключно у випадках, коли інші закони встановлюють інші терміни або сформульовані таким чином, що їх неможливо виконати з дотриманням цього правила. В ст. 46 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” та Регламенті говориться, що розпорядження міського голови про скликання позачергової сесії доводиться до відома депутатів і населення не пізніше як за три дні до її відкриття, а у виняткових випадках – за один день. Це свідчить, про те, що проекти рішень міської ради, які будуть розглядатись на позачерговій сесії, не можуть оприлюднюватись за 20 робочих днів до дати їх розгляду.
Крім того, статті Регламенту роботи Козятинської міської ради затверджені рішенням від 11.02.2011 р. № 100-V1, на які посилається в протесті прокурор взагалі не регулюють вказані правовідносини.

Враховуючи викладене, відповідно до ст.ст. 25,26,59 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, Регламенту роботи, міська рада

В И Р І Ш И Л А:

1. Відхилити протест Козятинського міжрайпрокурора на рішення Козятинської міської ради № 349-V1 від 16.12.2011 р. „Про внесення змін в рішення 11 сесії 6 скликання № 296-1V від 18.11.2011 року „Про структуру виконавчих органів міської ради, загальну чисельність апарату ради та її виконавчих органів”.
2. Про прийняте рішення повідомити Козятинського міжрайпрокурора.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Козятинської міської ради з питань законності, правопорядку, регламенту, депутатської діяльності, етики, топоніміки та контролю за діяльністю виконавчих органів ради.

Міський голова О.Гвелесіані

Банер - Президент України
Банер - Урядовий портал
Банер - ВР України
Банер - Урядова телефонна "Гаряча лінія"
Банер - Асоціація міст України